E-Bülten’e kayıt olun

E-Posta:



Maker Hareketi’nde Artistanbul

Artistanbul ve Scratch kitabı

Maker Hareketi’nde Artistanbul

Bu yazımda sizlere Artistanbul’da Maker Hareketi tarafında yapmış olduğumuz çalışmalardan ve Scratch kitabı gibi içeriklerimizden bahsetmek istiyorum.

Son zamanlarda popülerleşen Maker Hareketi alanında yapılan çalışmalar ve küresel fonlama sonucu ortaya çıkan ve evlerimize kadar ulaşabilen elektronik geliştirme aygıtları sayesinde, artık öğrenciler kendi robotik projelerini prototipleyip daha sonrasından bir ürün haline getirebiliyorlar. Arduino, RaspberryPi bu geliştirme kartlarının başını çekiyor. Hal böyleyken 21. yüzyıl becerileri olan Problem Tabanlı Öğrenme, Yaratıcı ve Yenilikçi Öğrenme, Eleştirel Düşünme ve Problem Çözme becerilerini öğrenciler üzerinde geliştirmeye de biz Eğitim Teknolojileri Uzmanları olarak bir adım daha yaklaşıyoruz.

 

Arduino eğitimi, Scratch kitabı ve daha fazlası…

Kodlama alanında Blok Tabanlı Öğrenme yapısının ortaya çıkmasıyla birlikte Scratch, Kodu Game gibi bu sektörün başını çeken önemli uygulamalar yerini aldı. Çocuklarımızı kodlama alanında yapmış oldukları çalışmalarla Algoritmik Düşünce ve Kompütasyonel Öğrenme yapısı ile daha etkin ve verimli bir hayatın unsuru olarak yetiştirmeye başladık. Tüketen bir gençlik değil, üreten bir nesil yetiştiriyoruz. Bunu hissedebiliyorum.

Robotik ve Kodlama birbirlerinden ayrılmaz bir unsur olduğu gerçek, verilen eğitimlerde öğrenciler artık Tasarım Odaklı Düşünme yöntemini kullanarak ürünlerini bir ihtiyaca uygun olarak tasarlıyor, modelliyor, prototip hale getiriyor, test ediyor ve ürün haline getiriyorlar. Prototip’i tasarlama kısmına kadar geçen sürede öğrenciler Arduino gibi elektronik prototipleme araçlarını kullanarak elektronik kısmını, 3 Boyutlu modellemeler yapmak için TinkerCad gibi ürünleri kullanıyorlar. Hayal ile başlayan minik düşünceleri ürün hale dönüştürdükleri zaman yüzlerinde oluşan o tatlı masum ifadeyi görmelisiniz.

Artistanbul olarak Robotik, Kodlama, STEM (FeTeMM) alanında geliştirmiş olduğumuz eğitimleri sizlerle son olarak paylaşmak isterim.

 

Arduino robotik eğitimi

Arduino, elektronik ile ilgili olan her insanın kolayca kullanabilmesi için geliştirilmiş açık kaynaklı bir platform. Arduino kullanarak çeşitli sensörlerden gelen sinyalleri okuyabilir, ışık yakıp söndürebilir, motor çalıştırabilir; kısacası aklınıza gelebilecek tüm elektronik uygulamaları yapabilirsiniz.

Arduino robotik eğitimi, öğrencilerin kompütasyonel ve proje tabanlı öğrenme yoluyla robotik ve kodlama alanında yeteneklerinin geliştirilmesini amaçladığımız bir eğitim serisidir.

Öğrenciler Arduino programlama dilini öğrenerek hayal etmiş oldukları projeleri nasıl hayata geçirecekleri konusunda önemli bilgi edinmekte ve uygulama yapma şansı bulacaklar.

Şunları içermektedir:

  • Öğrenci Kitabı (112 Sayfa)
  • Öğretmen Kitabı (74 Sayfa)
  • Ünitelendirilmiş Plan / Kazanım Raporu (10 Sayfa)
  • Etkinlik Kitabı (84 Sayfa)

 

Scratch kitabı

Scratch kitabı, öğrencilerin kodlama becerilerini geliştirmek ve kendi oyunlarını geliştirmelerini sağlamak amacıyla geliştirilmiş 32 etkinlik ve 6 üniteden oluşan etkinliklerle öğrenmeyi sağlayan bir çalışma.

Kitap MIT Laboratuvarları’nda geliştirilmiş olup; Artistanbul tarafından yerelleştirmesi yapılmıştır. Kompütasyonel düşünme gibi önemli bir becerinin öğrenciye kazandırılması konusunda ağırlıklı çalışmalar içermektedir. İçeriğin tamamı uygulama üzerindedir.

Sunuş yollu değil, buluş yollu bir anlatım izlenmiştir.

Şunları içermektedir:

  • Öğrenci Kitabı (119 Sayfa)
  • Öğretmen Kitabı (120 Sayfa)

 

Sphero SPRK eğitimi

Öğrencilerin eğlenerek öğrendikleri araçlardan birisi de şüphesiz Sphero. Sphero ile SPRK Lightning Lab yazılımı üzerinden kodlama yapabilmenin yanı sıra öğrencilerinizle birlikte açı, hız, kuvvet, yol, denge, doğrultu, ışık, renk gibi Matematik, Fen ve Teknoloji, Geometri gibi ders konularını oyunlaştırarak eğlenceli bir şekilde çalışabilirsiniz.

Kitabımız 12 STEM çalışması içeriyor ve bunlara sürekli olarak yenilerini ekliyoruz. Yakın bir gelecekte elimizde ABD’dekinden daha fazla Sphero etkinliği olacak!

Şunları içermektedir:

  • Öğrenci Kitabı (36 Sayfa)
  • Öğretmen Kitabı (50 Sayfa)

 

City X projesi

Stanford Üniversitesi Tasarım Okulu’nda geliştirilen City X Projesi eğitiminin yerelleştirmesi Artistanbul tarafından yapıldı. Öğrencilere Tasarım Odaklı Düşünme ve Problem Çözme Becerisi kazandırmayı amaçlayan bu senaryoda City X isminde yeni kurulan gezegende bulunan halkın problemlerine karşın 3 boyutlu modellemeler kullanarak icat ortaya koymak gerekmektedir.

Şunları içermektedir:

  • Tasarımcının El Kitabı (8 Sayfa)
  • Öğretmen Rehberi (60 Sayfa)
  • City X Vatandaş Kartları (40 Adet)
  • Türkçe seslendirmeleri yapılmış videolar

NOT: Bu aralar güncellemekte olduğumuz City X eğitimini çok yakında ÜCRETSİZ olarak bu sayfadan yayınlayacağız.

 

Arduino ve App Inventor eğitimi

Her genç bireyin üretmek istediği bir ürünü, çözüme ulaştırmak istediği bir problemi mutlaka bulunmaktadır. Bu noktadan yola çıkarak öğrenci bir Arduino kartı ile nasıl icadını gerçekleştireceğini ve problemini çözüme ulaştıracağı konusunda yeterliliğe kavuşacaktır. Bu eğitimin sonunda kendi icadını Arduino ile prototipleyebilir ve hazırlamış olduğu elektronik devresini yine kendi oluşturacağı bir mobil uygulama ile haberleştirebilir seviyeye gelecektir.

Şunları içermektedir:

  • Öğrenci Kitabı (86 Sayfa)
  • Öğretmen Kitabı (70 Sayfa)

[/vc_column_text]

Oğuzhan Kayar

Oğuzhan ile 2015-2017 yılları arasında Turkcell Zeka Küpü Projesi'nde beraber çalıştık.

2 Yorumlar
  • Ali Işıngör
    Yanıtla
    Gönderim15:08, 4 Şubat 2016

    Elinize sağlık Oğuzhan Bey.

    Sphero etkinlikleri için de bir Ünitelendirilmiş Plan / Kazanım Raporu hazırlamayı, acaba düşünüyor musunuz?

Yorum Yaz

Yorum
İsim
E-Posta
Website